Menopoza mı girdim-Derin KÖSEBAY

Menopoza mı girdim?

42 yaşında, 1 yıllık evli bir kadınım. Geçen ağustos ayında evlendim. O zamana kadar düzenli giden adetim eylül 2008'de olmadı. Ekim'de oldu, kasımda yine olmadı. Test için gittiğimde menopoza girdiğimi söylediler. Ancak son aylarda ekim, kasım ve aralık (2009) aylarında yeniden adet görmeye başladım. Az az geliyor ama tam 28 günde bir oluyor. Annem 45-46 yaşında menopoza girdi. Ben menopoza mı girdim yoksa başka etkenlerden dolayı mı böyle oldu? Bir yıl aradan sonra yeniden adet görmek normal mi? Yumurtalıklarımda kist ya da myoma da rastlanmadı. [Menopozda Kanama Varsa]

Prof.Dr. Derin KÖSEBAY : Menopoz tanısı kanda yapılan hormon ölçümleri sonunda konur ve sanırım sizde de bu ölçümler yapılmıştır. FSH yüksekliği yumurtalıkların yeterli çalışmadığının bir göstergesidir. FSH'ı yükselmiş ve adetten kesilmiş birinde adetlerin tekrar başlaması ve FHS'ın normale dönmesi demektir. Ancak ya mucize şeklinde değerlendirilmeli veya hormon ölçümlerinin yanlış olduğu düşünülmelidir. Erken menopoza kesin ırsi bir olaydır denemez... Annesi 50 yaşında menopoza giren biri 30 yaşında da erker menopoza girebilir. Sizin hormon ölçümlerinizi tekrarlamakta yarar var. Eğer sonuçlar yine menopoz diyorsa, doktorunuz eksik olan hormonunuzu dışarıdan vererek şikayetlerinizi (Halen olan ve menopoza bağlı ileride çıkacak şikayetleri) sonlandırabilir. Daha konforlu bir hayatınız olmasına yardımcı olabilir.