KÜRTAJ HAMİLE KALMAYI ZORLAŞTIRABİLİR

Kürtaj işleri zorlaştırabilir.
İstenmeyen gebelikler ya da düşükler sonucu yapılan kürtajda bazen sorunlar çıkabilir, enfeksiyon oluşabilir Enfeksiyon rahmin alt kısmında ya da karın içine kolayca yayılabilir. Bu yüzden kadının hamile kalması zorlaşabilir. Prof.Dr. Derin KÖSEBAY

Kürtajdan iltihap kapmışım, hamile kalamıyorum

21 yaşındayım, 9 aylık evliyim. Bebeğimi 11 haftalıkken kaybettim, kürtaj oldum. Kürtajdan 1 ay sonra doktora kontrole gittiğimde iltihap kaptığım söylendi. Aradan 6 ay geçti ama hamile kalamadım. Sizce bu durum iltihaplanmadan mı kaynaklanıyor? Şu aralar yine iltihap tekrarladı, ilaç kullanıyorum. Hamile kalmak için beklemem gerekiyor mu?

Prof.Dr. Derin KÖSEBAY : Düşük sonrası yapılan kürtajların en önemli komplikasyonlarından biri enfeksiyonun oluşmasıdır. Enfeksiyon kolaylıkla rahimin yukarı bölümlerine ve hatta karnın içine kadar yayılabilir (Peritonite neden olabilir). Böyle büyük bir enfeksiyon rahim içinde ve karın boşluğunda da (Bağırsaklarla rahim ve yumurtalıklar arasında) yapışıklıklara neden olabilir. Sonuçta spermin yumurtaya ulaşımı engellenerek gebelik mümkün olamaz. Ayrıca rahim içinde meydana gelebilecek düzensizlikler ve bozukluklar döllenmiş yumurtanın gelip rahim içine yerleşmesini engelleyerek yine gebeliğin olmamasına neden olur. Sonuçta sizin doktora başvurup muayene olmanız, gerekli incelemeleri yaptırmanız ve belki de rahim filmi çektirmeniz gerekiyor.