NEDEN GEBE KALAMIYORUM-Derin KÖSEBAY

Düzensizliğin nedeni bulunmalı

Genç kızlarda adetlerin ilk dönemlerde düzensiz olması normaldir, zamanla her şey yoluna girer. 40’lı yaşlarda da pek çok kadın adet düzensizliği yaşar. Bu strese, mevsim değişikliklerine, hormonal sorunlara bağlı olabilir ama yine de nedenini araştırmak gerekir.

NEDEN GEBE KALAMIYORUM?

27 yaşındayım ve 2 sene önce evlendim. Evlenmeden 2.5 sene önce prolaktin hormonu tedavisi gördüm ve tedavinin bittiğini, hormonlarımın düzene girdiğini söyleyerek ilaçlarımı kestiler. Eşimle 2 senedir korunmasız ve haftada en az 3 defa beraber olmamıza rağmen hâlâ hamile kalamadım. Doktora gitmeden önce sizin düşüncelerinizi almak istedim.

CEVAP: Prof.Dr. Derin KÖSEBAY, Prolaktin hormonunun yüksek değerlerde olması yumurtlamayı durdurur ve dolayısı ile gebe kalmaya engel olur. Fakat bu sorun tedavi edildi ise ve aradan da 2 sene gibi uzun bir süre geçti ise neden gebelik olmuyor. Bunun incelenmesi lazım. Prolaktin hormonundan başlayarak hormon testleriniz yapılması, yumurtlama tayini (USG ile) yapılması, rahim filminin çekilmesi ve eşinizin sperm muayenesinin yapılması gerekiyor. Bunlar yapıldıktan sonra neden gebe kalamadığınız muhtemelen anlaşılacak ve gerek tedavi ile istediğiniz gebelik olacaktır. Sevgiler.