ADET DÜZENSİZLİĞİ-Derin KÖSEBAY

Hâlâ adet düzensizliğim var
20 yaşındayım. Bundan 3 yıl önce vücudumdaki aşırı tüylenme yüzünden doktora gittim. Bana kist olduğunu söylediler. 3 ay önce yeniden ultrasona girdim, kist yoktu. Hormon testim temiz çıktı. Ancak benim hâlâ adet düzensizliğim var. O yüzden doğum kontrol hapı kullanıyorum. Acaba bir zararı olur mu? İleride çocuk sahibi olurken sorun çıkar mı?

CEVAP Prof.Dr. Derin KÖSEBAY : Yumurtalığın hormon yapımındaki düzensizliklerde doğum kontrol hapları başarılı şekilde kullanılabilmektedir. Bu tedavi ile yumurtalıklarda kist oluşumu bir ölçüde engellenebilir. Yumurtalıklardan çıkan hormonların düzenli salgılanması sağlanabilir ve hatta kadınların en korktukları yumurtalık kanseri riski bile en az yüzde 50 oranında azalır. Bu durumda doktorun da tavsiye ettiği doğum kontrol haplarını 1-2 sene daha almaya güvenle devam edebilirsiniz.