SPIRAL TAKMA-Prof.Dr. Derin KÖSEBAY

Doktor spiral taktı

7 ay önce normal doğum yaptım. 25 gün önce de kürtaj olmak zorunda kaldım. Bakır spiral takıldı. Şimdi kanamam var. Doktorum yaptığı kürtajın sorunsuz olduğunu söyledi. Yaşadığım bu kanama için doktorumu tekrar aramalı mıyım? Ya da bu durum normal de ben mi endişeleniyorum?

CEVAP Prof.Dr. Derin KÖSEBAY
Ben düşük veya kürtajdan hemen sonra spiral takılmasını çok uygun bulmuyorum. İşte örnek sizsiniz. Bunun kürtajdan sonra içeride parça kaldığı için mi yoksa spiralin yaptığı bir kanama mı olduğunu söylemek zor. Bence tekrar muayene olun, ultrason bu konuda yardımcı olabilir. Spiral nedeniyle de ufak kanamalar olabilir ve bir adet kanamasından sonra genellikle kendiliğinden işler normale döner. Ama kürtaj esnasında parça kalmışsa bu kanama daha uzun ve yoğun olabilir. Muayenede doktorunuz buna karar verecektir.