Kasığımdaki fıtık mı?-Derin KÖSEBAY

29 yaşındayım. 3 senedir kasığımda olan bir şişlik için çeşitli doktorlara gittim, ultrason çektirdim. Kimisi “Kasık fıtığı”, kimisi “Kıl kökünde oluşan içi su dolu, zararsız kist” dedi. Sizce kasık bölgesinde kist olur mu? Kist bazen şişer bazen iner mi? Yoksa fıtık mı? Fıtıksa ultrasonda niye çıkmıyor? Çocuk yapmak istiyorum ama gebe kalamıyorum.

CEVAP Prof.Dr. Derin KÖSEBAY - Kasık bölgesinde çok sık görülmese de kist olabilir. Fıtık ultrasonla da anlaşılabilir. Fıtıklar zaman zaman şişerek ağrı şikayeti yapabilir. Uygun şekilde muayene edilince, dıştan belli olmasa da doktor bunu değerlendirebilir. Çocuk yapmanızla fıtık arasında önemli bir ilişki olacağını sanmıyorum. Aslında görmeden konuşmak hata. Ama sizin ifadenize göre yorum yapmaya çalışıyorum. “Hamile kalamıyorum” diyerek yazınızı bitirmişsiniz. Doktorunuz bunun cevabını araştırmalı ve neden gebe kalamadığınızın cevabını bularak size gebe kalmanız için uygun tedaviyi tavsiye etmeli.