KISIRLIK-HAMILE KALAMAMA-Derin KÖSEBAY

İkinci çocuğa hamile kalamıyorum

27 yaşındayım. Adetlerim hep düzensizdi. Hap kullanırken düzenli adet görüyorum ama bırakınca kesiliyor. 8 yıldır evliyim. 5 aylı hamileyken düşük yaptım. Bir çocuğum var. İkinciyi istiyorum ama hamile kalamıyorum. 16 ay Diane 35 kullandım. Çene altında ve karnımda tüylenme var. Ultrasonla bakıldı, polikistik over sendromu denildi, ne yapmalıyım?

CEVAP Prof.Dr. Derin KÖSEBAY - Polikistik over’li bir hastanın verilecek bir ilaçla tamamen ve yaşam boyu tedavi edilebilmesi günümüzde hâlâ mümkün değil. Bu hastalıktaki adet düzensizlikleri, tüylenmedeki artış, kilo alma sorunu, şeker metabolizmasındaki bozukluk ayrı ayrı tedavi edilir. Tedavi altındaki birinin çocuk istemesi durumunda kullanılan ilaçlar değiştirilerek gebe kalması sağlanabilir. Burada dikkat edilmesi gereken gebe kalamamanın tek nedeni polikistik over olarak düşünülmesidir. Çünkü başka nedenler de gebe kalmayı engelleyebilir. Doktorla konuşun, size gebe kalmanız için gereken araştırmaları yapsın.