POLIKISTIK OVER-KISIRLIK-Derin KÖSEBAY

Polikistik överim var anne olabilir miyim?
26 yaşında ve polikistik överi ve hipotiroidi olan bekar bir kızım. Hipotiroidi için tiroid hormonunu kullanıyorum, ilk adetimi 13 yaşında gördüm ama ergenliğimden beri adet olamıyorum. Son olarak 3 ay önce gittiğim doktor, Diane-35 adında doğum kontrol hapı verdi. Ancak 3 gün çok az kan gelerek adet olabiliyorum. 3 ay daha kullanacağım. Acaba doğum kontrol hapını bıraktıktan sonra düzenli adet olabilir miyim? Polikistik överin tedavisi var mı?

Adet göremeyişimin sebebi nedir? TSH düzene girdiğinde adetlerim de düzene girer mi? Tahlil sonuçlarıma göre yumurtlamam mümkün mü?

Polikistik over sık görülen bu durum. Olay yumurtalıkların fonksiyonundaki bir bozukluk olduğu gibi böbrek üstü bezinin hormon salgılaması ve insülin hormonunun da rolü var. Sonuçta kadınlarda yumurtlama olmuyor. Buna bağlı olarak adet düzensizlikleri ve çocuk istiyorlarsa gebelik olmuyor. Kişi kilo alıyor ve özellikle kilolar daha çok kalça ve karın bölgesinde toplanıyor, tüylenmede artış oluyor. Eğer düzgün ve sürekli tedavi uygulanmazsa zaman içinde şeker hastalığının görülme oranında artış olur. Kolesterol ve tansiyon yükselebilir. Yapılacak şey yumurtalıkların fonksiyonunu düzenleyici ilaçları kullanmak, kilo vermeye çalışmak (Bunun için spor ve diyeti beraber uygulamak gerekiyor). Bir de insülin denen hormonun çalışmasını düzenlemek. En basit şekilde hastalığı özetlemeye çalıştım. Bu hastalar rahatlıkla tedavi olabilir. Adetler düzeltilebilir, tüylenme azaltılabilir. Gebe kalıp sağlıklı çocuklar doğurabilirler. Yeter ki uygun yerlerde tedaviye başlayıp usanmadan devam etsinler.